Kadir Mısıroğlu'nun Ehli Sünnet Dışı Fetvalara Bakışıehli sünnet ve cemaat, Kadir Mısıroğlu, muta nikahı, sahabe-i kiram, Sahte Şeyh Nazım Kıbrısi, sebil yayın,
Kadir Mısıroğlu

Kadir Mısıroğlu'nun Ehli Sünnet Dışı Fetvalara Bakışıehli sünnet ve cemaat, Kadir Mısıroğlu, muta nikahı, sahabe-i kiram, Sahte Şeyh Nazım Kıbrısi, sebil yayın,
Kadir Mısıroğlu ve (Sahte Şeyh) Nazım Kıbrısi


"Bu bir Sebil Yayınıdır." sözü ne anlama geliyor?

Bizzat dinledim.

Ali Eren Hoca'dan bizzat dinlemiştim. Bir ilmi meselede Kadir Mısıroğlu ile konuşuyorlarmış. Ali Eren hoca "Bu mesele şöyle şöyledir. İmam-ı Rabbani hazretleri de Mektubat-ı Rabbani'de bu şekilde buyurmuştur." deyince, Mısıroğlu hemen karşılık vermiş "Hoca! Bir karıştırma şu adamı" demiş.

Ne zaman yaşandığını sormamıştım Ali Eren hocaya ama bana anlatırken bile halen şaşkınlık ve şok hali tazelenerek, beden diline yansıyarak anlatmıştı.
Bundan bir kaç ay sonra da Kadir'in bir videosunda Hz. Osman (r.a.)'ın hilafetinden bahsettiği bir kısmı gönderdiler bana. Benim evvelden beri Kadir'in videolarını izlemeye tahammül edemediğimi, tasvip ve tavsiye etmediğimi bildiklerinden, arkadaşlarım ara ara önemli kısımları mesajlarla gönderirler ben de bakarım. Hz. Osman(r.a.) için "Yapamadı işte. Beceremedi hilafeti. Hz. Ömer gibi olamadı. Onun kurulu düzenini bile bozdu" diyordu. Bunu da öyle bir tavır, ses tonu ve beden dili ile anlatıyordu ki, sanki Hz. Osman, arkadaşı Osman...

Yıllardır bin kere yazdım duyurdum sizlere, "Bu bir Sebil yayınıdır" şeklinde kapağına yazılarak ve övünülerek yayınlanan kitaplardan biri olan, ehli sünnet müslümanların güvenlerini kazanmış bir yayın evi gibi durarak yayınlanan, Ömer Ferruh isimli yazarın kitabından tercüme edilerek basılan "İslam aile hukuku" isimli kitapta açıkça mut'a nikahına cevaz verildiğini... Haram olduğuna bu ümmetin icma ettiği, ittifak ettiği mut'a nikahına...

Üsküdar'da bir kitap fuarına tanıdığım ve Kadir'in de tanıdığı bir hoca arkadaşımı göndererek, sordurdum. Kitabın alakalı kısmını ve "Darda kalan bir Müslüman erkek mut'a nikahını tercih edebilir" manasına gelen cümleleri gösterdi kendisine. Fuar alanında "Bunda ne var? Burada bu mana yok?" gibi cümleler kurmaya teşebbüs bile edemeden, çok açık bir şekilde mut'aya cevaz veren o cümleler karşısında "Hoca! Biz bunu basalı 25 yıl oldu. Gözümüzden kaçmış" cevabını verip mevzuyu kapattı.

Tamam. Diyelim ki gözünden kaçmıştı. Bu fuar 2004 yılında idi. Biz de üzerimize düşeni yapıp ikaz da etmiştik. Peki sonrasında ne olması gerekir? Yıl 2015 ve ben son altı senedir sık sık Facebook üzerindeki sayfalarımda da bu hususu dile getirdim ve gerektiği sertlikte tenkit ettim. "Ehli sünnet müslümanların itikadını bozup ebedi cehenneme sevk edecek böyle bir kitabın hala yayında olmasının, hala satışta olmasının sebebi hikmeti nedir? Ben olsam o an canım pahasına yayına ve satışa mani olur, satıştakileri bile toplar, bir daha basmaz ve okuyucularıma da bu kitaba dikkat etmeleri hususunda ikazlar yapar dururum. Allah'tan korkar, akıbetimden endişe edip titrerim" dedim. Ama az önce baktım. Hala sitelerinde satışta...

Demek ki "Bu bir Sebil yayınıdır." demek bu anlama geliyor. 


Mehmet Fahri Sertkaya